onsdag 13. august 2008

Vindfang!

Tror det må ha blåst liten storm, minst, i hele dag. Har vært en lang dag med masse kjøring, fra Chablis, gjennom Champagne, forbi Reims og St. Quentin, og til Calais. Nå er vi på campingplass i Sangatte, like vest, og tenker på å komme oss under Kanalen (bildet) i morgen. Slitsomt å kjøre i vinden, det gikk seinere og seinere, etterhvert som landet ble flatere og flatere, og nå er vi sånn omtrent 100 meter fra stranden. Store bølger! Og godt vindfang i bilen selv når vi står stille.
Kjekt å se havet igjen da, har ikke sett sjøen på to uker, Jammerbugten var det... Skjedd en del siden det!
Her i landsbyen er det stor mobilisering mot blåskjelloppdrett som planlegges utenfor stranden, men blåskjell er allikevel hovedretten på restauranten oppe i gaten. Ser ikke ut til at det bir skjell på meg her da, vi lagde thaimat på gassen i bilen.
Blir rart å komme til England igjen, er litt som å komme hjem, må innrømme at jeg savner litt å lese avisoverskrifter som jeg forstår, og vil gjerne slippe å fomle meg fram på litt for pinglete fransk!
Men først Kanalen altså, valget mellom min tunnellklaustofobi og Bjørns lettere uvilje mot bølger, gjør saken klar... Toget under tar bare 40 minutter. I'll live!

Ingen kommentarer: